lørdag 5. juni 2010

Jeg lever i en drøm...eller virkelighet...

en drøm om lukten av tørt gress, øl, en søt eim av sigaretter og ikke minst fantastisk musikk 3 dager til ende.....

tankene går til da døra til bussen åpner seg og jeg planter mine ben i Norje for første gang i år og jeg tar raskt fatt på de få skrittene bort til luka der jeg får mitt armbånd for årets festival. Ja nå er vi snart inne..... veien er videre kort bort til inngangen... det er nesten så jeg gleder meg til kropsvisitasjonen før jeg er innenfor, innefor, innefor, yes!, ser nedover mot folkehavet, putter i øreproppene og går inn i en 3 dager lang transe der de dype samtalene er omtrent komplett umulig, ikke bare på grunn av musikken, men også disse proppene som etterhvert borer seg lenger og lenger inn i hodet. Men det er jo dette som er livet da, ja ihvertfall tre dager i året, da man får lov til å være bare mann og bare tenke på seg selv.

Vi skal jo ikke tenke så alt for mye på hva som møter en på mandag etter 3 flotte dager på festival. En ting er sikkert, uansett hva en gjør på mandagen etter så går nok ting litt saktere enn hva det ellers gjør. Men det spiller ingen rolle, vi lever på de gode opplevelsene, det gode været, den solbrente "streken" i panna som alle spør om hvordan du har fått (etter lua/capsen du har hatt på hodet....), og den store gleden om at det bare er et år til neste gang. Jeg sier lenge leve rock'n roll - hva hadde vel livet vært uten.

We Rock og sees tidlig, tidlig torsdag morgen.

Ingen kommentarer: